tisdag 17 april 2018

Min nya tatuering - Scania-gripen

För några månader sedan så kontaktade jag tatueraren Anna Komstadius på Soulworks Tattoo Parlour, vi bestämde att vi skulle ses den 17 maj. I söndags kväll fick jag plötsligt ett sms från Anna där hon förklarar att hon blivit sjuk och att hon var tvungen att ställa in min tid hos henne på måndagen,
hon hade alltså missförstått mig med en hel månad. I sms:et från Anna undrade hon om jag kunde komma på tisdagen i stället, jag kunde inte lova henne det eftersom jag behövde söka ledigt med kort varsel. Jag fick ändå ledigt och idag vid 16:00 var det dags att äntligen få dit den där Scania-gripen som jag suktat efter så länge.

Mitt Scania-intresse började redan när jag gick i mellanstadiet, jag brukade åka med morbror Sören i hans Scania efter skolan. Jag var fast besluten om att själv bli lastbilschaufför när jag blev stor. Kort sagt, jag har alltid gillat Scania före alla andra lastbilar. Scania har V8-motorer vilket inga andra tillverkare har och ljudet från en Scania med V8:a är oslagbar, Scania har också dom vackraste lastbilshytterna och Scania-gripen är en väldigt vacker logotyp. Anna fixade även så att min vargtass fick lite mer färg eftersom den bleknat något.

Du kanske undrar om det gör ont att tatuera sig på underarmarna? Det gör det, men man överlever. När Anna skulle fylla i mer färg i vargtassen så gjorde det jävligt ont, tassen har stora ytor som ska fyllas i och då använder man en grov nål. Priset för Scania-gripen och mer färg på tassavtrycket blev 2 000 kronor vilket var betydligt billigare än vad jag trott. Tack Anna för en snygg tatuering.


- Annas studio heter Soulworks Tattoo Parlour


- Studion ligger på Åsgatan i Falun


- Så här blev den


- Jag är super-nöjd med min Scania-grip


- Min sex år gamla vargtass fick ny färg också

6 kommentarer:

  1. Alltså.... Fy fasen va snygga tatueringar... O snart är de min tur att tatuera mig igen... Vet bara inte vart jag ska börja eftersom jag vill ha en del... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack va snäll du är :)
      Nu blev jag nyfiken, kommer du att blogga om dina tatueringar?
      Kram!

      Radera
    2. De får man se, annars skickar jag kort på facebook när de är dags! ;) Kram

      Radera
  2. Hej Tomas,
    Kan jag få använda bilden på din snygga Scania tatuering i en videofilm som jag håller på att spela in. Jag tycker att det är så cool att ett svenskt företag har lika hög status som Harley Davidsson, dvs att man vill pryda sin kropp med deras log.

    SvaraRadera