onsdag 16 maj 2018

Onsdagen den sextonde maj 2018

I flera dagar har det varit 27 grader varmt i lilla Falun och det har varit varmare i Sverige än i Spanien, jag har varit uppe redan vid tio-tiden varje morgon för att kunna sola och åka inlines och jag har verkligen njutit av varje sekund. Idag är det dock sista dagen med 27 graders värme och jag tog ledigt idag bara för att kunna umgås med solen, jag har ingen semester under sommaren eftersom jag tar semester på vintern. Jag började med att ta en långpromenad på en mil i värmen och i skogen luktade det varm tall och gran, en doft som jag kan stå och lukta på en lång stund.

Väl hemma igen så bytte jag om och gick till en av stans parker för att träffa Anna på hennes lunchrast, vi satt på en parkbänk och njöt av värmen. När hennes rast var slut drog jag hem och satte ner fötterna i mina inlines och drog iväg till det tak som jag alltid ligger och solar på, anledningen till att jag solar på tak är att solen tar mycket bättre där uppe helt enkelt. I över en timme låg jag och njöt av min lediga dag. På eftermiddagen åkte jag mer inlines och på kvällen drog det in kall luft vilket gjorde att jag drog hem och kollade på film. Tack för att du besöker mig. 


- Falurött, grönska och blå himmel


- En underbar dag


- Jag önskar att det var sommar jämt


- Gult och grönt

- Paradiset just nu


- Syrén


- Liljekonvalj


- Tar adjö av värmen


- Jag älskar dig solen!


- Fotat strax före midnatt med iPhone 8 plus

4 kommentarer: