onsdag 27 juni 2018

Onsdagen den tjugosjunde juni 2018

I morse meddelade jag Daniel och Eva i Melbourne att jag kommer och hälsar på dom i januari, det ska bli så kul att se dom igen. Sen hörde jag av mig till Christopher i Alice Springs, det visade sig att han hade slutat jobba som chef på bensinstationen, han jobbade dock kvar i kassan. Jag känner mig så taggad att åka till Australien igen och nu måste jag ju verkligen börja spara pengar eftersom jag har sagt att jag kommer. Jag har börjat kolla runt på nätet efter flygbiljetter till landet Down Under och den kostar runt elva tusen  kronor, sen måste jag köpa två biljetter med inrikesflyg och dom ligger på två tusen styck. Redan om en månad planerar jag att köpa flygbiljetten och det känns så kul, sist jag besökte Australien var i januari 2016.

Jag hann dra ut och åka lite inlines innan jobbet idag, det bästa med att jobba kvällar och nätter är att jag hinner vara ute och njuta av solen. Jag har ju ingen semester den här sommaren så då gäller det att ta vara på varje ledig tid jag har. Jag är ledig torsdag och fredag den här veckan och det känns skönt, jag ska försöka vara utomhus så mycket det bara går och sen måste jag göra storkok är det tänkt, måste ju spara pengar. Under kvällen spelade tydligen fotboll mot Mexico, Sverige vann med 3-0 och jag som hatar sport fattar ingenting. Tack för att du besöker mig. ♥


- Melbourne, Australien


- Ett femtiofem meter långt road train i Alice Springs


- Inlinessäsongen 2018 har varit mycket bra

2 kommentarer: