söndag 22 juli 2018

Söndagen den tjugoandra juli 2018

Jag vaknade hyffsat tidigt idag så jag snörade på mig mina löparskor och gick ut för att gå tio kilometer, eller en mil som det också heter. Falun bjöd på 25 härliga plusgrader och jag njöt som en liten gul badanka.

Nyheten om dom polska brandmännen spred sig som en löpeld i kvällstidningarna och på sociala medier igår. Dom hade lämnat Polen under lördagen och tagit färjan över till Trelleborg för att sedan åka norrut, i Uppsala övernattade dom och idag körde dom norrut mot Gävle där dom svängde av västerut mot Dalarna.

Allt om Sveriges skogsbränder: aftonbladet.se | expressen.se

Klockan 13:15 passerade brandmännen Falun och jag var på plats, så klart, för att filma och hylla dom som hjältar innan dom ens börjat släcka något. Det blev något av en folkfest, människorna stod i dikerna och på broar för att få en skymt av alla dom 139 brandmän och 44 brandbilar som passerade. Brandmännen körde sedan vidare mot Rättvik, Mora och slutdestinationen är Sveg där det härjar en skogsbrand. Tänk vilka snälla grannar vi har som lämnar hus och hem för att slita som djur i ett annat land. Thank you Poland! ♥

Mer om brandmännen: aftonbladet.se | expressen.se

Efter att ha filmat klart och lagt upp allt på min Youtube-kanal så dog mobilen, jag vände hem och tankade både mig själv och mobilen med energi. Sen sprang jag, likt en idiot, upp och ner i tvättstugan för att få mina smutsiga kläder rena inför en ny arbetsvecka. På kvällen drog jag och Pontus med familj runt på stan och tog ner gymmen i mobilspelet Pokémon Go. Tack för att du besöker mig. ♥


- Välkommen till min blogg


- Det är jag glad för


- Hallonen är här


- Vacker stenbro


- Vägmarkör


- Hurra för sommaren 2018


- Dom polska brandmännen kör Scania så klart


- Några av alla Falubor som gick ut och mötte brandmännen

2 kommentarer: