tisdag 3 juli 2018

Tisdagen den tredje juli 2018

Jag vaknade någon gång på eftermiddagen, ute var det 27 grader varmt så det blev jäkligt bråttom att få på mig mina inlines. Efter att ha åkt en stund mötte jag ett gäng Pokémon Go-spelare och vi körde några raider innan jag drog upp till jobbet trots att jag är ledig. Anledning till mitt besök hos min arbetsgivare var att äta mat, jag har några matlådor på jobbet som jag måste äta upp. Jag slog mig ner med min matlåda tillsammans med några kollegor som kollade på fotbolls-VM, plötsligt kommer en av cheferna in och frågar om jag kan hjälpa till.

En kollega hade missat att han skulle jobba så jag hoppade in i min Scania och körde i en timme, jag fick betalt för tre timmar så det var lättförtjänta pengar, pengar som jag ska gå direkt in på sparkontot. Under min körning hörde jag Sverige göra 1-0 mot Schweiz och matchen slutar med att Sverige vinner med just 1-0.

Sen drog jag ner på stan och in på sportbaren Mimos för att umgås med min bror Stefan en stund, han hade sett Sverige-matchen på Mimos och vi blev kvar i flera timmar efter matchen. Väl hemma igen så slog jag ner rumpan i soffan för att spela lite Metal Gear Solid: The Phantom Pain. I morgon är jag också ledig och då ska jag inte göra någonting - tror jag. Tack för att du besöker mig. 


- Falun bjöd på fint väder


- Fontän


- Sjukt skönt väder idag


- Njuter


- Ett gäng Pokémon Go-spelare


- Till Malin som tjatar på mig att blogga oftare


- Gul blomma


- Värmer matlåda, sparar pengar


- Sverige vann med 1-0 mot Schweiz, nu känns det som VM 1994


- Fotbolls-feber i Falun

4 kommentarer: