fredag 3 augusti 2018

Bokat om hyrbilen i Nya Zeeland

Jag har precis avbokat hyrbilen som jag bokade för några dagar sedan, jag har nämligen gjort om min resplan lite och nu kommer jag att hämta upp hyrbilen den fjortonde januari i Christchurch på sydön i stället för Auckland på nordön. I sju dygn har jag bokat hyrbilen som tillhör småbilsklassen och jag kommer att besöka bland annat Wanaka och Queenstown innan jag åker östkusten upp till Christchurch igen. Det känns lite läskigt att jag ska köra så pass mycket eftersom det är vänstertrafik på Nya Zeeland, men jag har kört 300 mil i Australien tidigare så det kommer säkert gå bra.

KOSTNAD FÖR HYRBIL PÅ NYA ZEELAND I SJU DAGAR:

Depositionsavgift: 350 kronor
Upphämtning: 1 951 kronor
GPS: 315 kronor
Totalt: 2 616 kronor (373 kronor per dag)


Foto: toyota.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar