fredag 3 augusti 2018

Min nya resplan för Nya Zeeland och Australien

Jag träffade på min vän Sara igår och eftersom hon varit på Nya Zeeland så berättade jag min resplan för henne, hon kom med några riktigt bra förslag och det innebär att jag nu har ändrat en hel del i min tidigare resplan. I stället för att köra bil mellan Auckland på nordön till Christchurch på sydön, som jag hade tänkt göra från början, så kommer jag i stället att boka en hyrbil i Christchurch och köra runt på sydön mellan den 14 och 20 januari.

Under dessa sju dagar så kommer jag inte ha något boende bokat alls och det känns både lite läskigt och spännande på samma gång, anledningen till att jag inte bokar något boende under dessa dagar är att jag vill kunna köra omkring i min takt på vänster sida och hittar jag en stad som jag gillar så ska jag kunna stanna en dag till. I vanliga fall bokar jag och mitt kontrollbehov allt som vi kan hemifrån, men nu så kommer jag alltså få boka boende först när jag är på plats.

Eftersom jag har ändrat om i resplanen så har jag också fått lov att avboka vandrarhemmen i städerna Christchurch och Sydney, jag kommer att befinna mig i Christchurch mellan den 12 och 14 januari i stället, sen har jag lagt till en dag extra i Sydney i Australien så att jag hinner med allt jag ska göra där. Nu kommer jag inte ändra mer, här en den definitiva resplanen för mina resa till Nya Zeeland och Australien som jag gör den 7 januari.

MIN RESPLAN FÖR NYA ZEELAND OCH AUSTRALIEN 7 JANUARI - 7 FEBRUARI 2019:

7-9 januari
Flyg: Stockholm - Dubai, Dubai - Auckland, Nya Zeeland

9-12 januari
Auckland, Nya Zeeland

12 januari
Flyg: Auckland - Christchurch

12-14 januari
Christchurch, Nya Zeeland

14-20 januari
Hyrbil: Christchurch - Christchurch
Körsträcka: 2197 km
Körtid: 29 timmar

20-21 januari
Christchurch, Nya Zeeland

21 januari
Flyg: Christchurch - Sydney

21-24 januari
Sydney, Australien

24 januari
Flyg: Sydney - Alice Springs

24 januari - 5 februari
Alice Springs, Australien

5 februari
Flyg: Alice Springs - Melbourne

5-7 februari
Melbourne, Australien

7 februari
Flyg: Melbourne - Dubai, Dubai - Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar