lördag 4 augusti 2018

Lördagen den fjärde augusti 2018

Idag steg jag upp så pass tidigt att jag chockade mig själv, men jag ville hinna med allt som jag planerat. Det första jag gjorde var att dra iväg till närmsta matvaruaffär för att köpa köttfärs, kryddor, ingefära och kokosgrädde. Väl hemma igen fixade stekte jag upp köttfärsen, det blev hela 29 matlådor på 2,4 kilo köttfärs. Varje matlåda kostade alltså tolv kronor styck, billigare än så blir det nog inte trots att köttfärsren kostade 90 kronor kilot. Jag lever fruktansvärt snålt just nu, jag måste om jag ska komma iväg till Nya Zeeland och Australien i januari.

Efter att ha stått i köket och slitit så kom min vän Sara och hämtade upp mig, hon ska köpa bil i Gävle och ville ha sällskap. I Gävle, hos bilhandlaren, lämnade Sara in sin röda Skoda för en Subaru i silver metallic. Jag älskar ju japanska bilar och jag har själv ägt en Subaru, Saras bil är jättefin. Jag har inte ägt en bil på snart tjugo år och visst blev jag lite sugen på att skaffa en bil, men jag har inget behov av en bil och jag lägger hellre mina pengar på resor än på bilar. På vägen hem spelade Sara några bra låtar från hennes spellista på Spotify och väl framme i Falun så tvättade vi bilen. Tack för en trevlig dag Sara. ♥


Klockan 18 satt jag på biografen i Falun, lika förväntansfull som ett barn på julafton, för att se Mission Impossible: Fallout. Efter filmen slank jag in på krogen The Kings Arms, men där var det dött så jag hem för att spela Grand Theft Auto V: Online. Tack för att du besöker mig. ♥


- Handlat ingredienser 


- Storkok på 2,4 kilo köttfärs


- Vi sa hej då till Saras gamla Skoda


- Saras nya bil, en Subaru Legacy


- Vi tvättade bilen


- Jag såg filmen Mission Impossible idag


- Lagom-värmen? Usch va deppigt


- En kall Pepsi Max på krogen blev det


- Jag får nöja mig med min Mustang i GTA V: Online

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar