fredag 3 augusti 2018

Min färdväg med hyrbil i Nya Zeeland

Under gårdagen satt jag och gjorde om min resplan för Nya Zeeland och jag kommer att köra om kring på sydön i sju dygn, jag visste sedan tidigare att jag ville besöka Christchurch, men enligt några gamla anteckningar i min mobiltelefon så hade jag skrivit ner Wanaka och Queenstown, jag misstänker att dessa städer hamnat på önskelistan efter att ha lyssnat på Helena Olmås när hon medverkade i podden Att Resa Podden. Så nu ska jag köra bil från Christchurchtill Wanaka, där stannar jag några dagar och sedan kör jag vidare till Queenstown. Efter att ha stannat några dagar i Queenstown kör jag vidare ut till östkusten och norröver tillbaka till Christchurch. Det är mycket billigare att hyra bil om du hämtar bilen i samma stad som du lämnar tillbaka den i. Så här ser mina sju dygn i en hyrbil på Nya Zeeland ut.

2 kommentarer:

  1. Faan va duktig du är?fattar inte att du vågar dej ut på allting kram😉❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste våga, annars kommer man inte ivög. Då kan man sitta hemma. Tja 😀❤️

      Radera