torsdag 23 augusti 2018

Torsdagen den tjugotredje augusti 2018

Äntligen börjar arbetsveckan lida mot sitt slut, jösses vad den hör veckan har gått långsamt. Det blir väl så när man längtar till helgen, i morgon är det lön för dom flesta arbetstagare i det här landet och då borde jag ta en sväng på krogen på lördag, eller så blir jag hamma och spar mina surt förvärvade slantar. Men innan dess så ska jag jobba imorgon och då ska jag bland annat till Edsbyn igen, det har blivit en massa körning dit under den här sommaren och det är rätt okej att köra dom nästan elva milen från Falun.

I kväll när jag kommer hem ska jag städa lite inför helgen, det är faltiskt skönare att städa på kvällarna. Sen ska jag kolla på det senaste avsnittet av inredaren Ernst Kirchsteiger när han fixar i programmet Sommar med Ernst. Tack för att just du besöker mig. 


- Falun


- 17 dagar kvar till valet


- Svamp


- Längtar bort nu


- Landstinget Dalarnas helikopter är en Airbus

2 kommentarer: