onsdag 12 september 2018

Apples special event

Klockan 19:00 satt jag bänkad framför min sketna laptop för att kolla på Apples special event, först presenterade man den nya modellen av klockan Apple Watch och sedan presenterades tre nya mobiltelefoner. Den billigaste av dom tre heter iPhone XR och den har en LCD-skärm. Dom andra två heter iPhone XS och iPhone XS Max, jag gillar inte att man har plockat bort namnet Plus på den stora modellen. Det blev inga nyheter när det kommer till yttre, men insidan imponerar, det var bättre av allt. Bättre kamera, bättre skärm, bättre batteritid och bättre chip, A12-chipet verkar grymt.

Den 14 september, klockan 09:00, kan man förhandsboka dom nya modellerna hos dom svenska operatörerna och jag har ännu inte bestämmt mig för vilken ax XS eller XS Max jag ska köpa, det är priset som för bestämma den här gången, men det blir inte XR-modellen. Den 21 september släpps dom nya modellerna och jag kan knappt vänta.

Läs mer: Aftonbladet | Expressen | SVD


- Apple Park i Kalifornien


- Eventet hölls i Steve Jobs Theater


- Tim Cook


- iPhone XS och XS Max


- Dom nya telefonerna släpps 21/9 i Sverige, tur att Sverige fick vara med


- Operativsystemet IOS 12 släpps 17/9
Foton: apple.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar