torsdag 18 oktober 2018

Torsdagen den artonde oktober 2018

Idag vaknade jag upp till nyheten om att Lisbet Palme har avlidit, vilken tragisk historia det där är. Pappan till hennes tre barn skjuts ihjäl mitt framför ögonen på henne och den svenska, förbannat pinsamma, polisen kan inte lösa fallet. Hur hon gick vidare efter hennes mans död är för mig en gåta, hon är något av en hjältinna för mig. Jag såg dokumentären av Palme bara för några dagar sedan, har du inte sett den så gör det, Olof verkade vara en fantastisk pappa på alla sätt och vis. 

Det är torsdag och jag börjar se ljuset i tunneln, eller kan det vara det där förbannade tåget i tunneln? På lördag ska jag, tidigt som fan, dra iväg till Borlänge och på söndag ska jag spela Pokémon Go med Pontus och hans familj. Jag längtar till helgen! Tack för att du besöker mig. 


- Ica har gott te dom


- Lussekatter i mitten på oktober - suck!


- Stämmer bra det


- Filmen om Olof Palme

2 kommentarer: