lördag 20 oktober 2018

Lördagen den tjugonde oktober 2018

Det är inte mycket som kan få mig att gå upp innan tolv på dagarna, det ena är stora spelreleaser och det andra är lastbilen Scania. Just nu åker Scania på turné genom vårt kalla land och idag stannade dom till på Bilmetro i Borlänge, jag steg upp strax innan klockan 10 idag för att hinna med en buss till Sveriges fulaste stad, väl framme mötte jag upp min vän Sara i centrum och på Bilmetro rafsade jag åt mig en kölapp på en timmerbil på 64 ton. Scanias senaste lastbil ör gudomlig, trots en totalvikt på 64 ton så märks det knappt, dom har verkligen lyckats.

Efter provkörningen fotade vi lite och sen åkte vi hem, väl hemma slog jag ner röven i soffan och spelade lite Assassin’s Creed: Odyssey och jag höll mig inte vaken länge. På kvällen, något yrvaken drog jag ner på krogen där jag träffade både gamla och nya bekanta, en kille från Norrland började  snackade om skatten med mig och det var ju kul en lördagkväll. Tack för att du besöker mig. ♥


- En liten Scania


- Jag älskar Scania


- Läcker


- Scania V8


- Fjärr


- Anläggning


- Scania for life


- Denna körde jag


- Bästa lastbilen


- Assassin’s Creed: Odyssey, jag gillar hästar


- Statyn Engelbrekt på Stora Torget i Falun

2 kommentarer: