torsdag 22 november 2018

Torsdagen den tjugoandra november 2018

Jag hade lite tid över innan jag skulle börja jobba idag så jag och en kompis drog ut och käkade lunch på en av stans kinarestauranger, det var ett tag sedan som jag åt ute så idag lyxade jag till det. På tal om lyx så ramlar lönen in på mitt konto vid midnatt, varje liten krona ska föras över till sparkontot eftersom jag reser till Nya Zeeland om sex och en halv vecka. Jag har börjat längta efter min senester, vilket inte är bra eftersom det blir så tungt att jobba då.

I helgen är jag i alla fall ledig och då ska jag ta adjö av krogen The Kings Arms då det är sista dagen dom har öppet. Den nya ägaren ska öppna en irländsk pub i den lokalen och det känns lite vemodigt, jag har träffat många nya bekanta där. Det är typiskt det där, varje uteställe som jag gillar läggs ner. Haha! Det började med Harrys, sen la Victusella ner och nu The Kings Atms, men jag hoppas på att den irländska puben blir bra så klart. Tack för att du besöker mig. 


- Kinamat


- En lyckokaka ljuger aldrig ;)


- Vidrig snö, vidrig kyla och hemsk årstid


- På lördag stänger The Kings Arms - för gott

2 kommentarer:

  1. Låter underbart att dra iväg...tycker inte vi har fått så mycket info om resan än ;) Längtar efter att få läsa dina inlägg sen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid lika kul när du läser om mina resor tycker jag 😊💙

      Radera