måndag 10 december 2018

Bokat biljett till Hobbiton

Jag reser, som bekant, till Nya Zeeland den sjunde januari och jag jag landar i Auckland två dygn senare. Anledningen till varför jag överhuvudtaget besöker Auckland på nordön är för att jag har tänkt besöka Hobbiton som är den där gulliga lilla byn som medverkar i Sagon om ringen-filmerna. Idag slog jag till på en biljett, jag blir upphämtat med buss i centrala Auckland vid sjutiden på morgonen och vi kommer besöka Hobbiton och en grotta som jag inte vet vad det är faktiskt. Man får lunch där och på eftermiddagen skjutsas man tillbaka till Auckland. Hela det här kalaset gick på hiskeliga 1 800 kronor och det sved, men det kommer, förhoppningsvis, bli jäkligt roligt att besöka Hobbiton.


- Hobbiton som ligger söder om Auckland på nordön
- Foto: hobbitontours.com

2 kommentarer: