söndag 9 december 2018

Söndagen den nionde december 2018 (Andra advent)

Mobillarmet ringde någon gång på eftermiddagen och hade jag inte ställt larmet så hade jag förmodligen sovit fortfarande, anledningen till att mobilen låg och väsnades var att jag ville hinna upp till den julmakrnad som drog igång på förmiddagen vid Falu Koppargruva. Jag tog en promenad dit och det kryllade med folk längs med vägen, massor av marschaller brann i en lång rad upp till gruvan. Efter att ha betalat 20 kronor i inträde knatade jag runt bland alla marknadsstånd, jag hittade en del fina prydnadssaker som jag ville ha, men som jag inte köpte eftersom jag måste spara pengar. Med blöta fötter knatade jag sedan bort till min pappa som bröt lårbenshalsen i slutet på november, han hade en ganska positiv inställning trots allt. Vi pratade en lång stund innan jag drog hem för att spela Red Dead Redemption 2. Tack för att du besöker mig. 

Julmarknaden 2016


- Julmarknad vid Falu Koppargruva


- Massor av folk


- Fina


- Småkallt ute


- Falu Koppargruva


- Några värmde sig vid brasan


- Häst

- Min far


- Jag slank in på puben Dublin i Falun

4 kommentarer:

  1. Jag var där med några vänner. Promenaden ner till julmarknaden
    var som Bambi på hal is. Fy vilken hal och blöt väg. Vi lyckades
    tar oss ner utan att någon satte sig på ändan.

    Tog några bilder med mobilen, det blev inte lika fina bilder
    som med Canon kameran. Dina bilder blev verkligen fina.
    Häst med vagn mötte vi när vi var på väg därifrån, hann liksom
    inte med att tar upp mobilen. Man kan inte få allt här i livet. :)
    Vädret kunde varit bättre men alla som var där fick var glada att
    det inte regnade. Första gången jag var där trots att jag bott i Dalarna
    åtte år, bättre sent än aldrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det halt och jäkligt?
      Jag såg hästen i sista sekunden då jag var på väg hem. :)
      Åtta år? Oj. Då var det på tiden :D

      Radera