onsdag 26 december 2018

Onsdagen den tjugosjätte december 2018 (Annandag jul)

Idag vaknade jag upp till nyheten att Japan har dragit sig ur den internationella valfångstkommisionen och börjar fånga val till sommaren, det gjorde mig ledsen och väldigt besviken. Beslutet får hård kritik av både Nya Zeeland och Australien, jag bara undrar om vi inte har lärt oss något? Suck!

Halva arbetsveckan har gått och jag är ledig i helgen, jag har inga planer alls - skönt. På lördag blir det i alla fall utgång och sen måste jag traska ner i källaren och bestämma mig för vilken resväska som jag ska med till Nya Zeeland. Jag reser alltid lätt, mina resväskor brukar aldrig väga mer än 20 kilo. Jag måste gå igenom mina packlistor för att kolla om det är något som jag måste köpa, jag tror jag ska köpa en mobilhållare så att jag kan filma vägarna på Nya Zeeland. Tack för att du besöker mig. 



- Betydligt mycket lugnare på stan idag


- Äntligen öppnade butikerna igen


- Jag handlade det nödvändigaste


- Blir det kallare tar det hus i helvete


- Faluröd stuga


- Känns inte som sommar nu


- Drog ut till Sundborn


- Fin skylt


- Carl Larsson-gården i mörker


- Dammluckor i ljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar