onsdag 12 december 2018

Onsdagen den tolfte december 2018

Då var det onsdag och lill-lördag, för min del så är det verkligen lördag eftersom jag är ledig i morgon och på fredag. I höstas drog jag till Borlänge för att testa Scanias nya lastbil och där deltog jag i en tävling - som jag vann. Första priset, som bestod av en Scania-tröja, har försenats flera gånger och det beror på att Scania bytt ut sina kläder i deras shop. I förrgår knackade brevbäraren på dörren och han hade med sig min tröja och den var otroligt fin - tack Scania! 

I morgon ska jag fixa ett internationellt körkort hos Motormännen, jag har alltid vänt mig till en handläggare som heter Lennart. Idag när jag ringde för att kolla om han fortfarande hade tid med mig i morgon så hade han precis varit med om en trafikolycka, han hade blivit påkörd - av ett tappat lastbilshjul! Han mådde bra trots allt och vi ska ses i morgon.

I och med att jag skaffar det internationella körkortet i morgon så är jag klar med nästan alla förberedelser inför resan, jag har bokat och betalt alla inrikesflyg och jag har bokat alla rum på vandrarhemmen. Jag har också fixat både Nyzeeländsk och australiensisk dollar och jag har bokat hyrbilen. Allt är klart förutom att jag ska boka en broklättring på Harbour Bridge i Sydney, jag har klättrat på den bron flera gånger och det är alltid lika roligt, jag ska nog fixa det i morgon. Tack för att du besöker mig. 



- Scaniatröjan


- Snart jul


- Det är mycket blåljus nu för tiden


- Internationellt körkort från 2017

- Broklättring i Sydney, 2014

2 kommentarer: