tisdag 11 december 2018

Tisdagen den elfte december 2018

I natt när jag gick hem så hörde jag plötsligt någon som vrålade på stan, trots att jag hade musik i mina lurar så hörde jag hur han gapade och skrek, jag tog en omväg för att inte stöta på honom. Trots min omväg så korsade han min väg och jag gömde mig bakom ett träd, han såg mig inte utan han bara vrålade och skrek. Då bestämde jag mig för att ringa till polisen och dom hade redan fått in samtal om den här killen. Så med min hjälp, jag uppgav hela tiden killens position i telefonen, det kom det till slut en polisbil som hämtade upp honom, han mådde verkligen inte bra så det kändes skönt att någon tog hand om honom. 

I helgen satt jag och glodde på ett klipp på Youtube, efter ett tag snubblade jag över en trailer för en tv-serie som heter Outback Truckers och som handlar om lastbilschaufförer i Australien. Outback Truckers fick mig på fall direkt, jag föll som en fura och letade upp alla avsnitt som jag snart har plöjt igenom. Jag har besökt Australien tre gånger och jag har alltid besökt den lilla staden Alice Springs för att kunna ta mig till det stora röda berget Uluru och för att kolla på road trains och jag känner igen några av lastbilarna i tv-serien. Det här gjorde att reslusten ökade med ettusen procent och jag är glad att jag har planerat in ett besök i Alice Springs i januari. Tack för att du besöker mig. 



- Lilla jag och ett 50 meter långt road train i Alice Springs


- Ett gigantisk pepparkakshus går att skåda i Falun


- På torsdag är det Lucia


- Min mobilkamera gillade inte dom här ljusslingorna

4 kommentarer: