torsdag 27 december 2018

Världens längsta flygsträckor

Flygbolaget Singapore Airlines invigde, i oktober i år, världens längsta direktflyg, den går mellan Singapore och New York och tar cirka 19 timmar. Jag som avskyr långa direktflyg skulle väl aldrig boka ett flyg som tar så lång tid, men på plats 4 hittar vi min resa som jag gör i januari nästa år, då flyger jag mellan Dubai och Nya Zeeland och den resan tar sexton timmar. Jag hatar mig själv!

Världens längsta flygsträckor för reguljärtrafik:
01. Singapore-New York, Singapore Airlines — 16 700 km
02. Doha-Auckland, Qatar Airways — 14 529 km
03. London-Perth, Qantas — 14 496 km
04. Dubai-Auckland, Emirates — 14 200 km
05. Los Angeles-Singapore, United Airlines — 14 113 km

Källa: aftonbladet.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar