torsdag 27 december 2018

Torsdagen den tjugosjunde december 2018

Julhelgen är över för i år och jag jobbade både på juldagen och annandag jul, två dagar med storhelgs-OB är ju alltid bra. Nästa vecka blir det mer storhelgs-OB då jag ska  jobba på nyårsdagen, jag behöver verkligen en bra lön nästa månad då jag kommer befinna mig i Australien. Jag klarade ut spelet Red Dead Redemption 2 igår kväll och det känns tråkigt, nu kommer jag bara spela Red Dead Online i stället.

Jag går omkring och har res-abstinens just nu, det blev ingen resa alls  i år, sist jag var på resande fot var i oktober 2017 och min rastlösa själ håller på att ta livet av mig. Jag har fortfarande inte fattat att jag ska ut och resa och inte har jag förstått att jag snart har fem veckors semester heller. Jag trivs ganska bra på jobbet just nu - märkligt nog. Varje dag som temperaturen ligger runt nollan är en seger mot äckel-vintern och det ser ut som att jag kommer hinna lämna Sverige innan snusk-kylan kommer. I den lilla staden Alice Springs, som jag ska besöka, är det 43 grader varmt just nu och det tycker jag om. Tack för att du besöker mig. 

Dagens favoritlåt: Infernal - Ultimate Control


- Vackert trots att det är snusk-vinter


- Frost i björk


- Jobb och slit


- Slutscenen i RDR 2


- Mysigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar