fredag 28 december 2018

Fredagen den tjugoåttonde december 2018

Äntligen fredag och idag drog jag och några vänner ut för att äta lunch, vi åt på samma kinaresturang som vi alltid äter på. Mätt och belåten drog jag hem för att sova en stund, jag ska jobba natt och då vill jag vara fräsch i skallen. Det går lättare och lättare att gå till jobbet nu, vetskapen om att jag bara ska jobba en vecka till gör att allt går som en dans. På jobbet fick jag en körning till Edsbyn, på vägen upp till Edsbyn passerar man Enviken så jag plockade med min mor så hon fick åka Scania. Min mor berättade att hennes bror, min morbror alltså, har insjuknat och ligger på intensiven. Det gjorde mig väldigt ledsen - så klart! Det är min morbrors "fel" att jag blev yrkesförare och att jag är ett stort fan av Scania då han alltid köpte Scania. Tänker på dig morbror. 

I morgon är jag ledig och då ska jag och pappa dra ut på stan för att göra bankärenden åt honom, han ska betala några räkningar och jag ska köra han i rullstol eftersom han har brutit lårbenshalsen. Sen ska jag göra några ärenden på stan, jag ska handla en massa på Apoteket som jag ska ha med på resan till Nya Zeeland. Jag ska också hämta upp en av mina resväskor och börja kolla in packlistor, på kvällen blir det utgång och på söndag ska det tvättas - som vanligt. Tack för att du besöker mig. 

Dagens favoritlåt: Fritjof & Pikanen - Säg då


- Jag hittade på solen idag



- Kinamat



- Stämmer nog



- Dimmigt under kvällen



- Den här är till min morbror - krya på dig 

4 kommentarer: