torsdag 17 januari 2019

Nya Zeeland-resan 2019-01-17

#nyazeeland #nelson #christchurch #auckland Abeltasman

Nelson, Nya Zeeland
Jag vaknade tidigt idag och kunde inte somna om. I går tipsade min vän Sara mig om en nationalpark som heter Abel Tasman och i stället för att ligga och vrida och vända på mig så hämtade jag bilen och satte kurs mot nationalparken. Efter cirka en timmes bilkörning från Nelson var jag framme, jag parkerar bilen och börjar gå på en vandringsled som går längs med havet och det är väldigt vackert här.

Klockan börjar närma sig åtta och det börjar bli varmt, jag viker av vandringsleden och ner på en strand, här hittar jag en liten grotta som jag mistänker att havet har tillverkat. Tillbaka på vandringsleden så tar det till slut stopp i en större grotta, det finns andra vandringsleder som tar flera timmar att välja bland. Jag väljer dock att gå tillbaka till bilen, på tillbaka vägen ser jag tre hästar med tillhörande ryttare.

Jag ser att dom är på väg till den där stora parkeringen som jag har min bil på, jag travar på för att kunna genskjuta dom. Jag vill så gärna ta ett kort på dom och jag hinner precis fram till dom, jag får ta några kort innan dom sätter av igen.

Jag hoppar in i bilen och drar hemåt, väl tillbaka i staden Nelson så drar jag iväg för att äta lunch, ja det blir pizza på Domino’s. Sen går jag omkring och njuter av värmen, staden Nelson är en charmig liten stad och jag går runt i timmar. När jag kommer hem så tvättar jag lite kläder och det gör att jag håller mig hemma på vandrarhemmet. I morgon ska jag försöka köra tillbaka till Christchurch. Tack för att du besöker mig. 


- Supermysig vandringsled



- Havet



- En grotta



- Varmt och skönt



- Hål i klippan



- Blomma



- Ytterligare en dag i paradiset



- Dom tre ryttarna



- En gammal bil



- Palmer


- Staden Nelson

14 kommentarer:

  1. Oj! Vilken härlig sandstrand! Bada Tompa! :-) DET skulle jag verkligen bli avundsjuk på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar att jag ska bada i äckligt saltvatten, inte ha tillgång till någon ducsh och sen köra tio mil?
      Nej tack 👍🏼

      Radera
    2. Men du är så känslig! ;-)

      Radera
  2. Kan bara hålla med föregående om dina bilder.
    Vissa bilder är så man drar efter andan,
    så ovanliga och fina är dpm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör inget annat än att dra efter andan. Det är så sinnessjukt vackert. Obesgrivligt vackert!

      Radera
  3. Såg din bild på "gammal bil". Redan skylten skvallrar "KM GHIA" vilken blir VW Karmann Ghia en klassiker till bil. Hur snygg som helst och till åren kommen, vilket inte din bild inte skvallrar så mycket om. Älskar din blogg å please, sluta inte resa runt i världen å berätta om dina äventyr. Just love to follow your adventures.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Peter 😊
      Va roligt att du följer med på min resa. Jasså heter den så? Ja den såg gammal ut 😀
      Jag får väl fortsätta resa runt jorden då 😊😊😊
      Tack för dina fina ord ❤️

      Radera
  4. Ååå....havet! Jättefina bilder. Hade gärna ridit där jag med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Jag ville rida men hittade ingen häst att rida på 😀

      Radera