lördag 19 januari 2019

Nya Zeeland-resan 2019-01-19

Christchurch, Nya Zeeland
I natt sov jag i ett rum med fyra andra killar, det har snarkats så pass mycket att jag ville hiva ut mig själv från fjärde våningen. Dessutom så låg dom och småfes hela tiden, det är en jäkla tur att fönstren står öppna. Jag trycker upp hissen och åker ner till receptionen för att fixa med min bokning som blivit fel, jag stannar nämligen en natt mer i Christchurch än vad det var tänkt, det doftar nybryggt kaffe i hela vandrarhemmet.

Igår kväll låg jag och slösurfade och när jag googlade staden Christchurch så hittade jag på en restaurang som heter Diner 66 Christchurch, det finns alltså en restaurang i 50-tals stil här i stan. Så idag gick iväg för att kolla vad det var för ett ställe och väl framme så såg inte utsidan ut att vara något att hänga i granen. Men jag gick in och här var det betydligt finare och fräschare, en servitris dök upp med en vacker meny och jag beställde en Texas burgare. Servitrisen och jag pratade en lång stund om resor och om att ägarna av restaurangen har kört på Route 66 många gånger.

Mätt och belåten, burgaren var god, så gick jag tillbaka mot centrum och till festivalen World Buskers Festival vid torget Cathedral Square. Det är exakt en vecka sedan som jag hörde och såg artisten Jas Josland uppträda här och idag gör hon en spelning till, mer och mer folk dyker upp på Cathedral Square och kvart över ett kliver Jas Josland upp på scenen. Som ni kanske minns så köpte jag ju hennes album ”See What You Did There” och det stod på repeat under hela bilresan runt Sydön. Jag kommer alltid förknippa hennes låtar med min bilresa.

Efter hennes fantastiska uppträdande, hon har inte bara en fantastisk röst, hon är en jäkel på att spela gitarr också, så gick jag runt och kollade lite på den marknad som också är här.  Lite längre bort hör jag hur en tjej börjar att prata i en högtalare, jag går dit och hon har lockat dit massor av människor. Hon berättar att hon heter Sara Twister och uppträder som akrobat, när showen börjar så sätter hon igång med att böja hennes ben och armar åt fel håll och jag håller på att spy för det ser vidrigt ut. Men det är underhållande och hon är otroligt duktig. Tack för att du besöker mig. 


- Diner 66



- Tjusigt



- Hamburgare



- Alla turister åker på dom här



- Det är nog kallt åt hen



- Jas Josland är en grym artist



- Sara Twister är snuskigt vig



- Sara Twister skjuter pilbåge

4 kommentarer:

  1. Det finns nog inget värre än ser någon göra så med sina egna leder.
    Fy och usch. Begriper inte hur de är beskaffade i lederna eftersom
    de kan göra så. Jas Josland är bra tycker även jag. Vad jag skrattade
    när du fick tillbringa natten med dessa snarkande - fisande killar.
    Vilken upplevelser det måste vara. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Jag höll på att kräkas. Jag är nog lite kär i Jas 😍 Upplevelsen var inte doftfri 😀

      Radera
  2. Imorgon kommer jag att ratta in Jas!

    SvaraRadera