tisdag 1 januari 2019

Tisdagen den första januari 2019 (Nyårsdagen)

Årets största pizzadag är här, idag beställer svenskarna en pizza i sekunden enligt aftonbladet.se och det är kebabpizzan som är favoriten. Själv stekte jag på lite köttbullar, inte lika gott som en pizza men billigare i alla fall. Jag jobbade igår och jag jobbar idag, jag ska faktiskt jobba fram till fredag innan jag går på semester. Den här veckan ska jag köpa det sista till resan, packa lite och försöka komma på om jag har glömt något.

Det är tre år sedan som jag reste ensam och på tre år tar man sig långt in i sin komfortzon, det är lite pirrigt att ge sig iväg till andra sidan jorden utan sällskap. Men jag vet att så fort jag kommer iväg och hamnar utanför min komfortzon så kommer jag att känna mig otroligt euforisk, jag har aldrig kännt mig så lycklig som jag gjort när jag varit på resande fot utan sällskap. Unga människor förstår nog inte vad jag menar eftersom det är så naturligt för dom att resa själv, men som urgammal farbror som växte upp på 70-talet är det annorlunda. Tack för att du besöker mig. 

Dagens favoritlåt: Dr. Alban - Let the beat go on


- Plusgrader och sol, så jäkla skönt



- Älskade sol



- Köttbullar är gott det med

2 kommentarer: