lördag 2 februari 2019

Australien-resan 2019-02-02

Alice Springs, NT, Australien
Jag har under några dagar lärt känna en kille som jobbar på det vandrarhem som jag bor på, han heter Matteo och är från Italien. I idag tog vi en promenad till Olive Pink Botanic Garden för att äta frukost, jag beställde rostat bröd med smörstekt svamp. Vi pratade länge om sportbilarna som tillverkas i Italien och hans favorit är Ferrari Testarossa, vilket också är min favorit av alla bilar som Ferrari har tillverkat.

Vi pratade om hur svårt det är att hitta jobb här, för jag drömmer om att få flytta hit till Australien eller till Nya Zeeland och det har jag gjort i åtta år nu. Jag har frågat runt i Alice Springs efter jobb, men jag är över 30 år och det ör svårt att få ett företag att sponsra en. Efter en trevlig frukost så gick vi in till stan och vi kollade lite i diverse butiker, sen gick vi tillbaka till vandrarhemmet.

Det har varit mulet idag så jag passar på att tvätta mina smutsiga kläder och under tiden kollade jag på tv. På kvällen tog jag en promenad, idag har jag verkligen njutit av att ha semester. Tack för att du besöker mig.


- Olive Pink Botanic Garden



- Frukost



- Konstverk



- Grönska i Alice



- Vidrig



- Ett av vandrarhemmets husdjur, dom har en pytonorm också


- Så himla häftig



- Hängde vid poolen idag

4 kommentarer:

  1. Räta på ryggen eller kanske är det försent. Du förstår nog vad
    jag syftar på. :) Smörgåsen tilltalade. Är det så åldersrfixerat
    där med tanke på det du skrev om jobb och kunna flytta dit. Det
    är ju verkligen synd. Kanske en gång det lyckas till slut, håller
    mina tummar att din önskan går i uppfyllelser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej 😀
      Nej problemet är att du får inget arbetsvisum om du är över 30 år gammal. Ja det är synd. Tack 😀

      Radera