lördag 23 februari 2019

Svenskar är världens sämsta bilförare

Jag har varit yrkesförare i sexton år nu, under dessa år har jag sett en och annan mottrafikant i trafiken. Jag kan börja koka när jag ser folk som inte använder blinkers i rondeller och korsningar, jag vill explodera när jag ligger bakom bilister som måste stanna innan en rondell trots att det inte finns några andra bilar i närheten. Men värst av alla är dom som inte kan hålla rätt hastighet utan ligger, helt seriöst, och kör 30 km i timmen under tillåten hastighet. Dessa människor drömmer jag om att få drämma till med en rattmuff eller piska skiten ur dom med en lång radioantenn.

Dessa dumma individer försvarar sig med att man ska anpassa farten efter underlaget, jag påstår att om man inte kan köra i rätt hastighet, oavsett underlag, så ska man lämna tillbaka sitt körkort. Att det finns ett svenskt tv-program som heter Sveriges Värsta Bilförare är ju bevis nog på hur usla en stor del av svenskarna är på att köra bil. För två år sedan gjorde siten Auto Motorsport en lista över Europas sämsta bilförare, där hamnar Sverige på en femteplats, vilket är förvånande, för Sverige borde ha legat etta på den listan. Grr!

Listan över europas sämsta bilförare:

01. Italien 10 %
02. Albanien 4 %
03. Frankrike 4 %
04. Grekland 4 %
05. Sverige 3 %
06. Polen 2 %
07. Belgien 1 %
08. Bosnien och Hercegovina 1 %
09. Bulgarien 1 %
10. Danmark 1 %
11. Estland 1 %
12. Litauen 1 %
13. Norge 1 %
14. Portugal 1 %
15. Serbien 1 %
16. Spanien 1 %
17. Storbritannien 1 %
18.Tyskland 1 %
19. Ungern 1 %

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar