lördag 20 april 2019

Lördagen den tjugonde april 2019 (Påskafton)

Jag vaknade redan klockan tio och jag steg upp för att gå ut och gå en promenad och att försöka fota det ånglok som åker genom stan både idag och i morgon. Väl hemma igen, efter att ha gått åtta kilometer, så hoppade jag i mina slitna inlines och drog ut. Det lösa gruset är livsfarligt och nu hoppas jag att man sopar upp det nästa vecka, jag vill åka som en tokig kryssnings-missil mellan cyklister och barnvagnar.

Efter att ha åkt inlines i närmare två timmar drog jag hem för att duscha och för att gubbvila, sen var det bara att dra iväg till jobbet för att jobba natt. På jpbbet satt jag och funderade på nya inlines, dom jag har är helt slut och under kvällen slog jag till på nya inlines. Jag har under flera år kört ett enda märke och det är K2, dom gör bra inlines och det blev ett par K2 för 2 500 kronor som tydligen ska skickas ut till mig innan fredag nästa vecka. Nu håller jag tummarna för fint väder. Tack för att du besöker mig.

Dagens favoritlåt: Tom Walker - Leave a Light On


- Äntligen!



- Årsdagen av Aviciis bortgång



- Falun levererar



- Tog en promenad till Varpan



- Denna står mellan Falun och Bergsgården



- Varpan



- Ångloket



- Promenad på åtta kilometer



- Glad Påsk på dig



- Det är för mycket grus




- Mina nya K2-inlines

2 kommentarer:

  1. Värmen har hittat till oss alla, bara det inte smäller till
    och blir som förra året, det var lite för mycket.

    Avicii är ledsamt och så tragiskt. Att någon skall behöva tar
    det beslutet om sig själv är så hemskt och än en gång tragiskt.

    Att det ändå inte finns mer resurser så alla de som känner att de
    är på väg och fatta det avgörande beslutet kan få hjälp i tid.
    Ofta är svaret vid samtal till den inrättning som skall hjälpa,
    finns inga tider, tyvärr! Dags att tänk om, då det är så många som
    är i behov av akut hjälp.

    Inlines hade jag önskat jag kunde fara fram med. Tror du har åkt
    i många år. Bra färdmedel helt klart. :) De nya ser riktigt nice ut.
    Grus har det sopats undan tack och lov där jag bor, inget kul att gå
    på när snön smällt. Förövrigt fina bilder som alstrar vår och värme.

    Vinkelevink!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om allt - utom värmen ;)
      Jag har åkt sedan år 2000 :)
      Men va skönt med gruset :)
      Vinkevink!

      Radera