fredag 19 april 2019

Fredagen den nittonde april 2019 (Långfredagen)

Steg upp tidigt idag för att ta vara på vädret, min första tanke var att gå ut och ta en promenad på en mil. Men så dök mina inlines upp i skallen och där satt dom kvar, så i stället för långpromenaden så hoppade jag i mina inlines och drog iväg på årets första tur, inlinessäsongen 2019 är här och nu har jag åkt inlines i nitton år totalt.

Det är fruktansvärt dåligt sopat på gångbanorna i Falun och jag fick, men överdriven blick, scanna av gångbanorna för att inte åka in i något grus eftersom det tar stopp då. Jag hittade en gata utan grus som jag åkte omkring på och pumpade house-musik i mina lurar. Äntligen tänkte jag när all livsglädje kom tillbaka efter den långa piss-vintern.

Sen drog jag iväg och mötte upp Pontus med familj och vi spelade mobilspelet Pokémon Go ett tag och sedan åt vi på en av stans pizzerior. Väl hemma igen så tog jag en dusch, gjorde rent näsan och smycket, det är ett jävla duschade och snurrande på läkringen nu. Utanför en av stans krogar mötte jag sedan upp mina vänner Veronika, Helen och Tomas, vi spelade musik-quiz och sen drog vi till en pub som heter Engelska där vi blev kvar hela natten. Tack för att du besöker mig.



- Inlines-säsongen 2019 drog igång väldigt sent i år pga kylan



- Maskrosorna är här



- Sen påsk och sen vår



- Blommor med bokeh-effekt



- Vackra vitsippor



- Mera blommor



- Kycklingkebab-sallad



- Markus



- Blomma



- Älskade natur



- Det blev 18 grader som varmast idag - tack!

2 kommentarer: