lördag 13 april 2019

Lördagen den trettonde april 2019

Vad fan har jag gett mig in på var det första jag tänkte när mobillarmet började gnälla klockan 07:30, det var många år sedan som jag gick upp vid den tiden och nu blev jag kraftigt påmind om att jag inte är en morgonmänniska. Vid den här tiden på morgonen är jag inte ens en människa, mer som en död xombie som hasar omkring med ena benet släpandes efter sig.

Anledning till min tidiga uppstigning var att jag skulle hjälpa  chefen med att spela in en reklamfilm åt honom då han behövde en förare. Väl på jobbet så började det filmas och den ena omtagningen efter den andra gjordes, det var rätt kul att se hur jäkla lång tid det tar, för dom höll på i 6-7 timmar för en reklamfilm på 30 sekunder.

Sen mötte jag upp mina vänner Pontus och Monika och deras härliga barn, vi spelade Pokemon Go en stund och det var kul att få träffa dom igen. Väl hemma igen så somnade jag innan jag la huvudet på kudden och sen drog jag bort till Veronika och Madde på förfest, sen drog vi ner på stan och in på Engelska där jag träffade en massa bekanta och en tjej som jag pratade en hel del med.

På väg hem mötte jag en gammal kvinna i trapphuset, hon var på väg ut i bara ett nattlinne. När jag pratade med henne så uppträdde hon förvirrat och hon hade ingen aning om var hon bodde, jag ringde 112 och under tiden åkte vi lite hiss tillsammans. När polisen kom så började dom fråga ut henne och en stund senare kom hemtjänsten som fått larm om att hon lämnat sin lägenhet, jag blir otroligt ledsen över vad som kunde ha hänt om jag inte dykt upp. Tack för att du besöker mig.


- Det spelade ingen roll hur mycket te eller Red Bull jag drack



- Här spelades det in en massa



- Mat med Pontus och hans härliga familj



- Busiga Markus



- Någon tyckte att en skateboard var en bra grej att ta med till krogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar