onsdag 10 april 2019

Onsdagen den tionde april 2019

Igår när jag slog på min mobiltelefon såg jag att mina skattepengar på 1500 kronor hade hamnat på mitt konto, glad i hågen steg jag upp och dansade bort till hallen som en balettdansös. På hallgolvet låg ett sött litet kuvert från polismyndigheten på Nya Zeeland, jag förstod direkt vad det var eftersom jag åkte på fortkörningsböter i Australien år 2011, i det söta kuvertet låg en glad hälsning på 900 kronor och vipps så skattepengarna nere på 600 kronor.

Surt sa vargen! Men jag tvivlar inte en sekund på att jag kört för fort, även fast jag tog det lugnt på vägarna på Nya Zeeland, det är bara att betala och se glad ut.

Den här veckan ser ut att kunna bli en bra sådan, enligt schema så skulle jag ha jobbat på fredagen och haft helgen ledig. Men så hörde chefen av sig och undrade om han kunde plocka bort min fredag så att jag kunde hjälpa han med ett projekt på lördagen. Jag tackade ja, för nu kan jag springa på krogen både på fredag och lördag. Tack för att du besöker mig.

Dagens favoritlåt: In this moment - Whore


- Böter



- Fin byggnad



- Kallt som fan



- Vacker himmel



- Kalla tussilago



- Äter mycket grönsaker nu



- Tack Malin och alla andra som besöker min blogg



- Jobb och slit

1 kommentar:

  1. Du Tompa, de där med att köra försiktigt... Vet du vad de är??? 😉 Eller gäller det bara här hemma i Sverige tror du??? 😃
    Kram på dig iaf

    SvaraRadera