fredag 31 maj 2019

Fredagen den trettioförsta maj 2019

Det är dags att ta adjö av maj månad idag och jag känner faktiskt lite ledsen över det, tiden under våren och sommaren går för fort och det slog mig nu att sommaren i Sverige är ungefär som den där lediga helgen som alltid går för fort och att vintern är den där dryga vardagen. Inte för att jag tycker att vardagen är dryg, den är faktiskt rätt okej eftersom jag älskar mitt jobb under sommarhalvåret.

Precis som igår så steg jag upp snuskigt tidigt för att hinna gå ut och promenera och som vanligt gick jag en mil, jag borde faktiskt kunna gå 15 kilomer om dagen i stället men det tar tid och tid är bågot som jag inte har got om eftersom jag jobbar heltid. Efter promenaden så slank jag in på en av stans krogar där jag snackade lite med Johanna och sen drog jag hem för att ladda batterierna och för att ladda mobilens batteri.

På eftermiddagen drog jag ner på en krog som heter Dublin för att möta upp Veronika, Håkan och Mats och där åt vi tacos-buffé och satt och snackade fram tills det var dags att spela musik-quiz. Det gick inget vidare för oss men jäklar vad trevligt vi hade, efter quizen gick vi bort till Engelska Puben för att där sjunga karaoke tillsammans med Håkan. Tack för att du besöker mig. 



- Faluröda stugor



- Välkommen till min blogg



- Liljekonvalj



- Denna underbara grönska



- Älskar mitt liv nu



- Sjukt vackert 



- Ogräs för vissa, fina enligt mig



- Snygg nextgen



- Moa har en egen regskylt



- Taco-buffé på Dublin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar