söndag 2 juni 2019

Söndagen den andra juni 2019

Juni är här och jag försöker slå näbbar och klor i min almanacka, ett desperat försök för att få dagarna att gå lite långsamare - jag misslyckas tydligen för dagarna bara rusar fram! Jag kom hem vid tretiden i morse efter att ha jobbat ett underbart nattpass igen, jag är nattmänniska och jag älskar att köra på natten. 

Det finns inte många bilar ute på nätterna och jag känner mig så harmonisk när jag rattar min Scania nattetid, natthimlen vid den här tiden på året är fantastisk och i natt stannade jag flera gånger för att fota den ljusa himlen.

Ni som följer den här här nonsens-bloggen vet att jag avskyr vintern och att jag krisar redan i slutet på augusti, men så händer något på våren och jag mår så jävla bra nu att jag nästan skäms. Jag njuter av varje dag och det gör jag även dom dagarna som det regnar, så länge som jag kan vara utomhus utan långkalsonger och skoteroverall är jag lycklig. 

Sen känns det skitbra att jag reser till Rhodos i september, för då spelar det liksom ingen roll för min del om sommaren regnar bort och jag ska ju ändå jobba hela sommaren. Men jag hoppas på en lika varm sommar som den vi fick uppleva förra året. Hoppas ni får en fin sommar och tack för att ni fortsätter orka läsa om allt som bubblar ur mig. Tack för att du besöker mig. 



- Bild från i natt klockan 02:00



- Den vackra sommarhimlen klockan 02:00



- Natthimlen innan midsommarafton klockan 02:00



- Underbara natthimmel



- Fin blomma



- Min Scania i regn



- Smörstekt lax är så jädra gott



- Syrén



- Blöt maskros



- Grymma Bastard Burgers - nu äntligen i Falun



- Falun - sommarstaden 2019

9 kommentarer:

  1. Vilka vacka bilder du fotograferat. Natthimlen vid denna tid
    är enastående fin, förstår din känsla där.
    Jag längtar efter när tiden om kvällen ger lite skymning sedan
    är det nästan ljust igen. Jag avskyr mörker om natten, det värsta
    jag vet. I mitt hem lyser konstgjorda ljus nätter igenom.
    Några få i vardagsrummet och en i sovrummet.

    Lax är a-o en fisk jag inte kan leva utan. Fisk överhuvudtaget
    ska alltid finnas på mitt middagsbord.
    Fotograferar du med MB eller har du en annan kamera?
    Själv har jag en Canon EOS 100D... trots att jag haft den i några
    år är jag långt ifrån fullärd när det gäller alla funktioner.

    Måste var riktigt nice att kunna stanna så och tar de bilder du ser
    som verkligen ger sådan effekt som dina bilder alltid gör. Inga andra
    dårar längs vägen stör dig, som ofta bilister gör dagtid.

    Vinkelevink!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! 😊
      Visst är himlen mysig nu? 😊
      Jag fotar bara med min mobil, iPhone Xs Max är det 😊
      Tycker det är skitjobbigt med systemkameran, jag fotar aldrig med min. Vinkevink!!!

      Radera
    2. Nog är det ett projekt i sig att tar med
      en större kamera, jag löste det problemet
      med att köpa en större axelremsväska. Hahaha.

      Jag brukar ofta fota med mobilen men, tycker
      bilderna blir bättre med Canon.

      Kan tala om, det blev ingen piercing, däremot
      fick jag en länk med smycken utan piercing, vilket
      jag blev glad över. Det uppskattades verkligen.

      Vinkelevink!

      Radera
    3. HAHA!!! Smart lösning med större väska :)

      Jag har en väldigt bra mobilkamera, en av marknadens bästa, sen vet jag inte hur mycket Google sabbar fotona man postar på bloggen. Tror inte att fotona är lika "tunga" på bloggen som dom är i original :)

      Blev det ingen piercing? Tråkigt, men ändå kul att du hittade ett alternativ och jag hoppas det sticker i ögonen på folk nu :D

      Vinkevink! :)

      Radera
  2. Svar
    1. Ja. Här ligger Lill-Babs begraven. Det är ett gammalt foto. Kram ♥️

      Radera
  3. Jag vet vardu inte till kyrkan när du var ok tittade på vargarna okså uppe där👍

    SvaraRadera