torsdag 30 maj 2019

Piercingen provocerar folk på riktigt

När jag piercade mig i näsvingen så gjorde jag det för att jag ville det, jag försöker leva efter mottot "bättre att ångra något som man gjort än att ångra något man aldrig gjorde" och självklart piercade jag mig för att provocera folk eftersom många i den här stan (Falun) har för många åsikter om hur folk ska leva sina liv.

Det tog faktiskt ett tag innan någon någon yttrade sig, men så dök dom upp, idioterna som inte har ett liv och dom sa: "ta ur den där", "du är för gammal" och "du passar inte i den där. Det roliga är att den som var mest hatisk var hon i min ålder som har en egen näspiercing.

Tre av min arbetsgivares kunder har idag sagt att dom gillar den och dom har verkligen ingen anledning till att ljuga, jag är faktiskt väldigt tacksam över att dom talade om det för mig. Efter att jag hade piercat mig så funderade jag faktiskt på om jag skulle behålla min piercing eller inte, nu kommer den sitta där så länge som jag lever - bara för att provocera alla dårar som går lös i stan.


- Det är liksom mitt liv, mitt val och min kropp och det är provocerande

4 kommentarer:

  1. Inte länge sedan jag sa till någon att jag funderade på en pärla
    i näsan, den personen slog med både armar och ben, Inte ska du
    sätta dit något så fult, nej låt bli det, var resten av det svaret.

    Jag blev mäktar förbannad, det var/är mitt liv mitt beslut, inte någon
    annans. Så jag förstår din frustation över reaktionen av din piercing.
    Idioter till människor förståss, allrahelst hon som redan hade en, i din
    ålder också. Hur tappad var väl inte den personen.

    Jag undrar en sak, när du gjorde den, blev du tillfrågad om du var helt
    frisk? Jag har läst att man måste intyga att man inga sjukdomar har.
    Det var därför jag backade, så jag undrar lite över det.

    Vinkelevin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, fy fan för vissa människor :(
      Jag minns att man inte fick ha vissa sjukdomar, minns inte vilka det var. Jag kan försöka kolla upp det, annars kan du kontakta min piercare här om du vill :) Hans mail är:
      Tronslasse@gmail.com

      Vinkevink! :)

      Radera
  2. Tack så mycket för mail. Ska kolla upp det.
    Är nästan säker på att jag måste avstå. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas inte du behöver det, håller tummarna för dig så att du kan visa den där dumma människan att du piercat dig!
      Vinkevink!

      Radera