onsdag 15 maj 2019

Sen när blev jag intresserad av hårdrock?

Det började, på krogen i söndags, när en kompis (Daniel) rekommenderade hårdrockslåten "Låt napalmen regna ner" med den svenska gruppen Raubtier. Jag sparkade bakut så klart, för jag lyssnar inte på hårdrock, jag lyssnar på deep house, eurodance och elektroniskt. Jag satt nästan och blev förolämpad av Daniel - haha! Men så valde jag ändå att ge låten en chans och föll så klart för skiten, nu pumpar jag den på högsta volym, på repeat och har gjort så i snart tre dagar.

Tolv timmar om dagen så smattrar den i skallen och jag går bra mycket snabbare när jag lyssnar på "Låt napalmen regna ner" under mina promenader. Det ska bli kul att se när Spotify sammanfattar min statistik i slutet på året för den här låten kommer förmodligen hamna före "Leave a light on" med Tom Walker som jag älskar.

Mina favoriter 2019 - so far:

01. Raubtier - Låt napalmen regna ner

02. Tom Walker - Leave a light on

1 kommentar:

  1. Raubtier föll jag inte för, trots att Hårdrock går hem hos mig.
    Däremot Tom Walker är en tio poängare, hans röst är helt suverän.
    Han hittade för några månader sedan på YouTube.

    Vinkelevink!

    SvaraRadera