fredag 21 juni 2019

Den bästa midsommaraftonen

I några dagar har jag och en tjej skrivit till varandra på messenger, det har kännts bra då vi tappade kontakten för ett tag sedan. I går hängde vi på Engelska Puben, vi pratade en stund innan vi gick ut och tog en promenad på stan och vi fortsatte prata - i timmar.

Till slut frågade hon vad jag skulle göra på idag, jag hade inga planer eftersom jag skulle jobba. Men jag skulle börja jobba på eftermiddagen och hon frågade mig om jag ville fira midsommar med henne innan jobbet, jag tackade ja! Hon gör mig galen den kvinnan, jag har aldrig kännt så starkt för någon som jag gör för henne. Jo jag vet att man tycker så varje gång man träffar någon, men hon gör mig så förbannat svag. Nu är vi bara vänner ska jag tilläga.

Idag klockan 10:30 hämtade hon upp mig och vi åkte ut till Bjursås, där fick jag träffa hennes föräldrar och släktingar. Vi gick vi bort till en stor äng där ett orkester spelade midsommar-musik, vädret var varmt och hon var är så förbannat vacker att jag knappt vågade titta på henne. Helvete, jag tror jag håller på att åka dit.

Efter en stund var det dags för majstångsresning och efter det så gick vi tillbaka till huset där hennes föräldrar bor, vi satt och snackade en bra stund och jag gillar verkligen hennes föräldrar. Sen åkte vi till hennes lägenhet där hon visade mig runt och sen körde hon tillbaka mig till Falun och jag drog iväg till jobbet, på jobbet var mina tankar någon annanstans.

Senare under kvällen började hon att skriva till mig, hon bad mig lyssna på låten ”You're The Inspiration” med Chicago. Texten till den låten gjorde inte saken bättre direkt och när hon skrev att hon vill umgås med mig efter att jag slutat jobba gjorde ju att jag fick en lätt hjärtinfarkt, här har jag gått omkring och inte längtat till midsommarafton och så blev den här dagen den bästa dagen i mitt liv - trots att vi bara är vänner.


- Midsommarafton 2019, den bästa i mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar