tisdag 4 juni 2019

Tisdagen den fjärde juni 2019

Jag kom hem vid tretiden i morse efter att ha gått en mil i den ljuva sommarnatten, natthimlen var lika underbar som den alltid är vid den tiden på året och jag njöt som en ytterst liten minigris. Jag försöker verkligen att inte ta sommaren för givet och nattens promenad är väl ett bevis på att jag njuter av varje minut och sekund, jag mår så jävla bra nu och jag känner mig hög på livet. Får man må så här bra?

Trots att jag kom hem sent i natt så steg jag upp vid åtta för att gå ut och gå en mil igen, mina promenader är heliga och får jag inte gå blir jag irriterad, det är som meditation för mig och det ger mig en jävla massa endorfiner. Efter promenaden slank jag in på jobbet trots att jag var ledig idag, när jag sitter där och snackar med en av mina chefer kommer en annan chef och frågar om jag kan ställa upp och jobba tre timmar.

Jag har jäkligt svårt att säga nej så jag svarade ja, men jag ställde inte upp för att få mer lön, utan för att jag älskar mitt jobb - under sommaren! Efter att ha hängt på jobbet drog jag iväg till en av stans kinarestauranger för att möta upp min vän Jonas, vi snackade en lång stund och han är jävligt bra att snacka med, han är som en psykolog och han förstår mig. Jonas spelar bas i metalbandet Follow the Cipher, lyssna gärna på dom, dom är jäkligt bra.

Väl hemma igen så bytte jag om och drog iväg till jobbet och jag gjorde det genom att åka inlines, äntligen var det bra väder för att kunna åka. Man kan köpa lycka för pengar, man köper bara inlines från K2. Jag hade lite tid över innan jag började jobba så jag drog runt på mina inlines en stund innan det var dags att hoppa in i Scanian. Efter att jobbat klart drog jag ner på krogen och vid 21-tiden drog jag ut för att gå dagens andra promenad på en mil, totalt två mil idag alltså. Tack för att du besöker mig.



- Den vita syrénen är min favorit bland syrénerna



- Blå himmel, sol och grönska



- Denna fantastiska grönska



- Jag är kär i sommaren



- Sommaren är min drog



- Det här är för mycket



- Maskros



- Vackra lupiner



- Lunch med min vän Jonas



- Jag kan köpa lycka för pengar



- Det vackra ”radio-huset” i Falun



- Hej då solen 

2 kommentarer:

  1. Sista bilden är ju ett verkligt vackert blickfång.
    Lupiner förökar sig rätt så reellt, fanns hemma i
    föräldrahemmet. För varje år blev dom fler och fler.
    Maskros, undra vem som en gång satt namn på alla blommor?
    Maskros ...mask...ros lite roligt faktiskt om man betonar
    just det namnet. Syren, Hägg, Jasmin om sommarkvällen, en doft
    som onekligen alstrar sommar. Ljuvliga dofter som alltför fort
    går över. "Jag är käs i sommaren" bilden. Gillar skarpt småstigar
    med björk och liten stig att vandra runt på. Det påminner om....
    en barndom, någor som också gick över så fort. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, maskros är ett märkligt namn.
      Visst är det ljuvliga dofter :)
      Gillar också stigar, mysigt :)
      Vinkevink :)

      Radera