torsdag 27 juni 2019

Torsdagen den tjugosjunde juni 2019

För att framföra tunga fordon på våra vägar krävs YKB-bevis och det måste man förnya vart femte år, idag var det dags för YKB-utbildning, en utbildning som börjar åtta på morgonen! Ni som följt den här bloggen vet att jag är en nattmänniska vid det här laget och att börja klockan åtta när man somnar vid fyratiden på morgonen suger - så klart!

Men min älskling, som sov över i natt också, valde att stiga upp mitt i natten för att skjutsa mig. NAW! Hon är för go den tjejen, vi har det jäkligt bra tillsammans och jag känner mig så glad och lycklig. Efter min förbannade YKB-utbildning från helvetet, så kom älsklingen och hämtade mig också och vi åkte hem och pratade en stund innan hon åkte iväg och gjorde något mycket viktigt.

Så jag drog ner på stan och in på en pub som heter Dublin och där träffade jag en hel del vänner som jag inte sett på ett tag, mest på grund av att jag hängt med min underbara älskling. Mina vänner undrade vart jag hade varit - haha! Sen drog jag iväg till apoteket för att hämta ut lite medicin och sen såg jag Malin, som lusläser den här bloggen och vi skrev lite tillvarandra innan jag knatade bort till Ica Maxi för att handla lite. Tack för att du besöker mig.



- YKB-utbildning mitt i natten



- Det blev lax till lunch idag



- Blomma



- Blomma



- Stadsparken i Falun



- Gammal bil



- Ingen Scania idag tyvärr

4 kommentarer:

  1. YKB-bevis känner jag väldigt väl till.
    Har två söner en som kör lastbil med-släp
    den andre enbart lastbil på våra vägar.
    Stämmer också att den ubildningen
    starta tidigt på morgonen, och vart femte år.
    Något som är väldigt viktigt att genomgå.

    Vinkelevink. Har en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va kul med dina söner, hoppas dom kör försiktigt nu :)
      Vinkevink!

      Radera