fredag 28 juni 2019

Fredagen den tjugoåttonde juni 2019

Jag och älsklingen drog ut för att gå en liten promenad på förmiddagen, efter promenaden så slank vi in på Espresso House för att fika och prata om framtiden. Hon bor redan hos mig och det känns jäkligt bra att ha henne hemma hos mig, jag har bott ensam i så många år och jag var rädd att det skulle kännas jobbigt att ha någon så nära. Men allt går så lätt med henne, är det rätt ska det gå lätt heter det ju och jag fattar fortarande inte att hon är min.

På efermiddagen drog jag och Håkan ner på en krog som heter Dublin och där åt vi middag, vi åt en varsin ceasarsallad och drack gott, jag är ju nykterist så det blev en massa Pepsi Max och te för min del. Håkan har också träffat en tjej nyligen och vi hade en massa att prata om, jag är så förbannat glad för hans skull.

På kvällen kom min älskling ner på Dublin och vi spelade musik-quiz tillsammans med några av mina vänner, det var en hel del svåra frågor och det gick väl inte så bra för oss - men jag hade jättetrevligt. Plötsligt sker något märkligt! En av låtarna som spelas i quizet är älsklingens och min låt, det är Chicago med ”Your the inspiration”. Både jag och älsklingen tittade snopet på varandra och det här ser jag som ett tecken.

Sen gick jag och Håkan upp och sjöng låten ”Angel” med Robbie Williams och den tillägnade jag till min älskling. Sen gick vi bort till en Pub som heter Engelska och där sjöng jag och Håkan låten ”Öppna din dörr” med Tommy Nilsson som jag också tillägnade min älskling, hon ser så glad ut när jag sjunger för henne. Gårdagens YKB-utbildning satte sina spår och jag och älsklingen drog hem innan krogen stängde. Tack för att du besöker mig.



- En massa Pepsi Max blev det



- Mat med Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar