lördag 29 juni 2019

Lördagen den tjugonionde juni 2019

Idag steg jag och älsklingen upp tidigt för att jag skulle med en buss till Mora, ni som följde mig på min resa i januari i år vet att mina vänner Daniel och Eva bor i Melbourne i Australien. Nu är båda två i Sverige på semester och Eva har bott hos sin mamma i Mora under tiden som Daniel befinner sig i Mölltorp hos sin syster.

Bussen dök upp tolv minuter försent och i Rättvik hamnade vi bland raggarbilar och eventet Big Lake Run, vilket gjorde att vi blev ännu mer sena. I Mora tog Eva emot mig och vi drog till en restaurang för att äta lunch, jag valde kycklingfiléer och en massa sallad eftersom jag undviker kolhydrater. Sen åkte vi hem till Evas mamma Elsa och hälsade på henne innan vi gick en promenad och pratade, vi pratade om hur man lyckas i ett förhållande.

Eva och Daniel har varit tillsammans i sexton år nu och det är ju en väldigt lång tid, mitt längsta förhållande som jag någonsin haft varade i tolv år. Under vår promenad så såg jag blomsterängar, skog och vackra röda stugor med vita knutar. Väl tillbaka hos Elsa så bjöds det på te och vi pratade en stund, sen körde Eva tillbaka mig till bussen.

Väl hemma igen åkte jag och älsklingen hem till hennes föräldrar och hälsade på och sen for vi hem och gjorde oss i ordning för att gå ner på en pub som heter Engelska, här mötte vi upp Håkan och hans tjej och vi sjöng ”Öppna din dörr” för våra flickvänner. Tack för att du besöker mig.


- Buss till Mora



- Vi sitter fast i Rättvik



- Framme i Mora



- Kycklingfiléer med sallad



- Vi pratade med Daniel



- Vackert i Mora



- Fint i Mora



- Fast i Rättvik på hemvägen också



- Vi kör med öppna dörrar



- Trafikolycka i Rättvik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar