måndag 1 juli 2019

Måndagen den första juli 2019

I torsdags, förra veckan, tvingades jag stiga upp redan klockan sju på natten. Idag var det likadant, mobillarmet ringde klockan sju och jag hade ont i hela jävla kroppen samtidigt som jag hade en halsbränna utan dess like. Jag försökte länge få upp den här späda gubb-kroppen ur sängen, men både tröttheten och sötheten hos min älskling gjorde att jag blev kvar för länge i sängen.

Största nyheten idag: Rökförbud från och med 1/7 2019

Anledningen till varför jag tvingades kliva upp, under tortyrliknande former, var att jag chefen bett mig ansvara för en utbildning om backning. Vi har en del nya förare hos oss och dessa ville ha en genomgång om hur man backar med släp innan dom ska ut i trafiken. Vi höll på att backa fram till eftermiddagen och sen kom älsklingen och hämtade mig på jobbet. Väl hemma igen så kollade vi på film och det var allt vi gjorde under kvällen. Tack för tiör att du besöker mig.


- Läcker himmel



- Min kollegas hund Donna



- Vi körde med koner på jobbet



- Det bästa inom LCHF



- Smörstekt lax



- Blomma



- Blommor



- Lila blomma

5 kommentarer:

  1. :-) Översta blomman gick jag bet på! Sen styvmorsviol och toppklocka i a f! Styvmorsvioler var min morfars favoriter. Toppklockan är mitt favorit ogräs :-) Så härlig färg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den du inte kände till namnet på är en "Tjärblomma"
      lite klibbig i skaftet om jag minns rätt. :)

      Radera
    2. Riktigt smör ska det var, inte margarin. Fy och usch.
      Vackra blombilder. Länge sedan jag såg "Tjärblommor"
      tycker dom är så fina. Resten av bildern på blommorna
      är så vackert blå-lila.

      Radera
    3. Tyckte inte de såg ut som tjärblomster...Tyckte de var för vinröda för det! Men färgen kan förvilla.

      Radera