måndag 22 juli 2019

Måndagen den tjugoandra juli 2019

Trots att jag och sambon jobbat natt hela helgen så vaknade vi snuskigt tidigt idag, efter att ha tryckt in frukost i anletet så packade vi ner lite förnödenheter och styrde kosan, bilen alltså, mot Gävle. Där hälsade vi på sambons vänner Lollo och Tobias, efter att ha gått husesyn så drog vi ner på stan. 

Jag och sambon spelade lite Pokémon Go samtidigt som vi gick runt och kollade i affärer, det är alltid kul att spela Pokémon Go i en stad som man aldrig spelat i. Det är nya stopp och gym och idag släpptes det en Pikachu med sommarhatt också. Sen åt vi en sen lunch på en pizzeria, mätta och belåtna drog vi tillbaka till Lollos och Tobias lägenhet och sen körde jag och flickvännen mot Ikea i Valbo.

Dagens nyhet: Nu kommer extremhettan

Där tänkte vi köpa en byrå, men en snabb titt på Ikeas hemsida visade att byron var slut så vi struntade i att besöka det Ingvar Kamprads varuhus. Dessutom så hade det precis varit en bilbrand på parkeringen, så vi åkte hem. Väl hemma tog vi sedan en kvällspromenad och jag får verkligen nypa mig hårt i armen när jag tittar på min flickvän, jag kan fortfarande inte tro på mina egna ögon. Jag förstår inte att vi är ett par, hon är världens finaste. Tack för att du besöker mig.

Dagens favoritlåt: Orup - Regn hos mig


- Mot Gävle



- Vackra Gävle



- Staty



- Fint i Gävle



- Fontän



- En till fontän



- Konstigt konstverk



- Det finns massor av vackra byggnader i Gävle



- Staty



- Många vackra statyer finns det i Gävle



- Frukt och grönsaker



- Inne på ett av apoteken i centrala Gävle



- Det blev kebabsallad till lunch



- Staty



- Fin byggnad



- Bilbrand vid Ikea i Valbo utanför Gävle



- En av bilarna som stod intill bilbranden smälte



- Ovansjö kyrka



- Västerbergs folkhögskola



- Storvik



- Storvik



- Hemma i Falun igen - Kristine kyrka



- Fick gratulationer till förlovningen av min mor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar