fredag 30 augusti 2019

Tio veckor tillsammans

Det har idag gått tio veckor sedan Verrisis kom och hämtade upp mig i hennes röda Volvo och vi for ut till Bjursås för att fira midsommar tillsammans, vi satt på en filt och såg vuxna och barn dansa runt midsommarstången som man hade rest. Då befann jag mig i en bubbla, jag vågade inte tro eller hoppas.

Jag kom på mig själv att sitta och stirra på kvinnan som jag fallit för i början på maj, hon var så vacker att jag inte kunde slita ögonen från henne. Vi hade kommit ifrån varandra under våren men nu satt jag nära henne och jag kände hur jag skakade, kände hon likadant eller var vi bara vänner? Samtidigt som jag var världens lyckligaste så var det så förbannat jobbigt att leva i ovisshet.

Idag har det gått tio veckor sedan vi firade midsommar på en filt i Bjursås, hon flyttade in efter tre eller fyra dagar hos mig och vi har varit sambos sedan dess. Det sjuka är att vi har inte varit ifrån varandra långa stunder, vi har umgåtts konstant i tio veckor och det chockar mig, jag hade aldrig klarat av det om det inte kvinnan i mitt liv. För jag behöver min egentid, den är helig för mig - plötsligt går det bara så lätt.

Vi pratar mycket om vårt bröllop nästa år och igår bestämde vi oss för att ändra datum, vi kommer inte gifta oss nästa sommar som vi tidigare hade planerat. Vi kommer gifta oss i februari - på alla hjärtans dag.


- Tack för dom tio bästa veckorna i mitt liv baby!

4 kommentarer: