tisdag 3 september 2019

Tisdagen den tredje september 2019

Jag vaknade med en ordentlig huvudvärk idag, en sån där jäkla huvudvärk som man vet kommer att hålla i sig hela dagen. Trots detta så bestämde jag mig för att gå ut och gå en långpromenad, det blev en mil - så klart. Jag brukar alltid gå samma väg på mina promenader, men idag så valde jag att gå förbi alla bostäder som jag bodde i under tiden som jag växte upp. Det händer att jag brukar besöka dom här platserna, mest för skojs skull.

Väl tillbaka i stan igen så slank jag in på en butik och köpte rosor till min underbara flickvän och väl hemma igen så var det bara att stoppa i sig lite mat i truten och därefter var det bara att hoppa i mina arbetskläder och gå till jobbet - i regn. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Höstlöv



- Fick lite sol under promenaden



- En traktor



- Nödig



- Gammalt bil



- Blindgatan 20, här bodde vi först



- Jag tror att jag minns den här stålsaken



- Blindgatan 20 är inte sig lik



- Sen flyttade vi hit - Jungfruvägen 51 C



- För att sedan bo på Jungfruvägen 153 A



- Sen flyttade vi till Jungfruvägen 155 B



- Jungfruvägen 157 A, högst upp flyttade jag när jag flyttade hemifrån



- Här gick jag i högstadiet



- Minigolfbanorna ligger öde



- Faluns smalaste gata



- Skulptur

2 kommentarer:

  1. Det är rätt roligt att vandra genom sin barndomsstad,
    många minnen strömmar igenom och, man minns det mesta.
    Känns som du flyttat en hel del som liten.

    Själv växte jag upp på landet med morföräldrar som hade
    gård. Mina syskon och föräldrar bodde i närheten av
    morföräldrar, så ofta det bara gick var jag hos dom.

    Är glad att jag fick bo på landet med allt vad det innebar.
    Idag bor jag långt från mina hemtrakter, där jag först såg
    dagens ljus!

    Vinkelevink!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen vi bodde inte på 153b utan 155b sorry kram😀

    SvaraRadera