fredag 29 november 2019

Fredagen den tjugonionde november 2019

Då var det äntligen fredag och det första jag gjorde var att traska iväg till Apoteket - igen. Jag har aldrig besökt så mycket sjukhus som jag gjort i år, det började i februari när jag befann mig i Australien och sen har det bara fortsatt. Ett tag gjorde jag inget annat än att betala fakturor från Landstinget Dalarna.

På stan sprang det omkring människor som yra höns, det är black friday idag. Förra året handlade vi svenskar för 6,6 miljarder kronor, det är galet det. Jag köpte inget eftersom jag måste spara pengar till nästa månad, jag har varit sjuk mycket under november så lönen i december kommer inte vara bra.

Efter Apoteket styrde jag kosan mot China Thai som är Faluns bästa kinarestaurang, här åt jag och några kollegor lunch tillsammans. Lunch för dom, mer frukost för mig. Mätt och belåten drog jag hem och tog en gubbvila, sen var det bara att dra iväg och jobba natt. 

Under kvällen gick polisen ut med att man har hittat en kroppsdel från försvunna Wilma och man konstaterar nu att Wilma är död. Vill man veta hur aset som suttit anhållen för mordet på Wilma ser ut så kan man göra det på petterssonsblogg.se som valt att hänga ut honom. Mina tankar går till anhöriga, vila i frid Wilma. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Jag besöker Apoteket igen



- Black friday



- God mat på Kina Thai i Falun. Tack till David.



- Tack, det värmer



- Skyltsöndagen närmar sig



- Kameran i Iphone 11 Pro Max imponerar på mig

1 kommentar:

  1. Sista bilden är så fin. Black Friday står mig upp i halsen.
    Varför kallas det för black, det förknippar jag med dödsolyckor
    i trafiken, oavsett dag i veckan.

    Vi visste nog alla att hon inte längre är vid liv.
    Varför beblandar sig unga tjejer med dessa killar som
    är så långt ifrån vad vi i detta land kallar ett normalt
    förhållande? Det är så vedervärdig att dessa män/killar
    tackar vårt land med att utan urskiljning dödar unga tjejer
    när det inte tänker/gör som dom vill. Fy fan för den vidriga
    äckliga svinet som avgjorde att hon inte skulle leva längre.

    Vinkelevink!

    SvaraRadera