söndag 15 december 2019

Söndagen den femtonde december 2019 (Tredje advent)

Jag och flickvännen steg upp tidigt idag, vi gjorde det för att vi skulle komma iväg till Gävle. Väl framme i Gävle hämtade vi upp vår vän Lollo och vi åkte bort till den plats som Gävle-bocken står på, jag har bara sett den på bild och aldrig i verkligheten. Gävle-bocken var mindre än vad jag hade föreställt mig, men det var riktigt kul att få se den.

Se min film på Gävlebocken: Länk

Förutom den stora bocken så fanns det även en mindre, efter att ha tagit en jäkla massa foton på bockarna så tog vi en choklad på Espresso House. Efter vår fika gick vi tillbaka till bocken för att fota den i mörkret, vi tog några kort och åkte hem  Tack för att du besöker tomasvar.se


- Gävlebocken har ett eget övergångsställe



- Gävlebocken



- Liten Gävlebock



- Staty i Gävle



- Fika på Espresso House



- Gran i Gävle



- Gävlebocken

1 kommentar:

  1. Så fin Gävlebocken är. Hoppas ingen försöker sätta fyr på den.
    Så vansinnigt att förstöra den där den står. Lyser verkligen
    upp det mörker som blev när snön försvann bort.
    /Erika

    SvaraRadera