fredag 24 januari 2020

Fredagen den tjugofjärde januari 2020

Mobillarmet började gnälla redan halv tolv idag, trött som en apa klev jag upp och tog bussen till Polisen i Borlänge. Polisen fotade min nuna och snodde mina fingeravtryck och av detta ska det bli ett nytt pass, mitt gamla har gått ut nämligen. Efter att Polisen snott både 350 kronor och fingeravtryck så satte jag mig själv på bussen till Falun igen.

Det första jag gjorde, efter att ha klivit av bussen, var att gå ut och gå en promenad på en mil i det sköna vädret. Vintern 2019-20 är den bästa vintern som jag någonsin upplevt under mina snart 50 år på den här planeten, det har varit plusgrader under hela januari. Nu uppskattar till och med jag vintern, det trodde jag aldrig att jag skulle göra.

Efter min långpromenad på tio kilometer packade jag ner min dator, lite rena underkläder och tog bussen till min flickvän i Bjursås. Vi spelade sällskapsspelet Skip-Bo samtidigt som vi kollade på Youtube. Trevlig helg och tack för att du besöker tomasvarg.se


- Sex plusgrader idag



- Åker buss till Borlänge



- Fixar pass



- Åker buss till Falun



- Converse-väder



- Änder



- Solen - min Gud



- Skönt väder



- Skönt promenad-väder



- Solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar