måndag 11 maj 2020

Varghotellet i Järvsö 2020-05-11

Jag vaknar vid fem av att någon av vargarna är otroligt missnöjd, det morras och gnälls och jag ser hur en varg vackert får flytta sig från den plats som den legat och sovit på. Jag skymtar den vackra soluppgången bland dom tallar som står i varghägnet, det är en kall men vacker morgon, termometern visa två minus. Efter att stått och tittat på vargarna ett bra tag går jag och lägger mig igen och när mobillarmet ringer är jag om möjligt ännu tröttare.

Jag hoppar in i bilen och kör bort mot receptionen för att checka ut, varghägnet ligger bredvid bilvägen och vargarna springer emot mig. Jag har förmodligen tillbringat mer tid än någon annan med dessa vargar och dom viftar på svansen och tittar på mig med deras vackra gula ögon. Det känns som att dom kommer fram till staketet för att säga adjö och det känns fruktansvärt vemodigt att lämna dom, här skulle jag lätt kunna tillbringa månader

Framme vid receptionen checkar jag ut och i deras butik köper jag vackra vargmuggar. Sen for jag bort till den matvarubutik som ligger ett stenkast från Varghotellet, här köper jag lite dryck och sedan lämnar Järvsö bakom mig. När jag kommer fram till Alfta köper jag en korv, det är hög tid för frukost. I Enviken svänger jag in och hälsar på min mamma och jag ger henne en vargmugg i morsdagspresent, hon älskar vargar och blir glad.

Sen åker jag mot Falun, vid en bensinstation tvättar jag bilen och sedan tankar jag den full. Det är hög tid att lämna tillbaka bilen så jag åker bort till syrran, flickvännen kommer och hämtar mig och vi åker hem till henne. På kvällen tar vi en biltur och vi ser vindkraftverk, vi bestämmer att åka hit till helgen. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Soluppgång



- Varg i fönstret



- Fin bensinmack



- Morsan



- Mammas hund



- Tvättar syrrans bil



- Ren och fin

1 kommentar: