fredag 15 januari 2021

Fredagen den femtonde januari 2021 (Tulpanens dag)

Termometern visade hela minus tio grader idag, jag drog på mig varma kläder och stack ut för att gå en promenad på en mil. Väl hemma igen så slet jag i tvättstugan och under tiden som maskinerna jobbade på min gamla smutstvätt så spelade jag och fästmön tv-spel. Igår kopplade hon upp sin Playstation 4:a hemma hos mig och vi spelade hela natten, vi fortsatte med att spela tillsammans idag vilket var väldigt skoj. Jag läser att idag att 10 000 svenskar har avlidit av covid-19 och att Sverige är det sjätte hårdast drabbade landet i världen av dödsfall i covid-19, jag tycker det har skötts under allt kritik samtidigt som många svenskar har varit otroligt nonchalanta. Tack för att du besöker tomasvarg.se

- Tulpanens dag idag



- Snö och kyla - tur man har semester



- Snö



- Kallt



- Falun suger vintertid



- Kalla björkar



- Änder



- Solen



- Sol



- Titta - solen!

1 kommentar:

  1. Fina vinterfoto. Läste någonstans ett bröllop med 150 gäster,
    alla samlade på ett och samma tak. Hur förvriden är man när
    ett bröllop med så många gäster går av stapeln, spridningen
    tar aldrig slut. Varför ska en viss mängd människor följa strikta
    restriktioner och ingen mer? Tänk om alla gjorde vad som föll
    dom in, hela samhället är ett enda stort gapflabb.
    God fortsättning på ett nytt år, med en månad som snart går mot
    sitt slut. Fort rusar tiden iväg.

    SvaraRadera