tisdag 9 mars 2021

Tisdagen den nionde mars 2021

Min deklaration damp ner i min elektroniska brevlåda och det visade sig att jag får tillbaka 569 kronor på skatten, jag är bara glad så länge jag slipper betala tillbaka något till staten. Igår blev en man i Falun knivhuggen av flera gärningsmän i stadsdelen Britsarvet och jag är inte ett dugg förvånad över att det hände, det var väntat.

Brottsplatsen ligger på den gångbana som  jag går på när jag går på långpromenader och när jag idag passerade platsen för dådet så låg det en massa blod kvar, hur svårt ska det vara att köra dit en spolbil och bara spola bort det? Efter min promenad på tio kilometer drog jag hem och sov en stund innan det var dags för mig att hasa mig bort, motvilligt, till min arbetsgivare. Tack för att du besöker tomasvarg.se


- Vad kostar det här massutskicket oss skattebetalare?



- Tung Volvo



- Kallt på promenaden



- Änderna hatar mig :(



- Ett gammalt kvarnhjul i Kålgården



- Här knivhögs mannen



- En massa blod kvar



- Cool



- Falun

1 kommentar:

  1. Det där massutskicket du skrev om
    fanns en sak jag reagerade emot,
    nämligen att "Vaccinering är vägen
    framåt till att träffa nära-kära.
    Kan var så men, enligt mig är det
    framåt att till stor del kunna återtar
    sitt liv och kunna leva någotsånär
    som det var innan detta helvete
    for fram som en orkan.

    När det gäller närstående finns det
    många tillvägagångsätt att prata med
    och även se varandra, med all teknik
    som finns i varje hem.

    Blodet på marken håller jag med om,
    hur svårt kan det var och sopa bort.
    Inte trevligt med en sådan händelser
    där du går dina promenader.

    Vi har numera ett land där vi nog ska
    inriktar våra liv efter avskum som tar
    sig rätten med skjutvapen och, andra
    tillhyggen.

    Man ska var glad så länge inte stadskassan
    behöver mer av oss vanliga individer i samhället.
    Jag blev glad åt det jag såg på min deklaration.

    SvaraRadera